اخبار و تازه ها
آخرین اخبار شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (سهامی عام)
گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲
شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی
بسمه تعالی
مهدی صولی، مدیر عامل شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی همزمان با انتشار گزارش های مالی عملکرد 6 ماهه اول این شرکت گفت:
اهتمام به رعایت شاخص های بنگاه داری در اولویت عملکرد شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی قرار دارد. در این راستا عملکرد این شرکت از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه ، که گزارش آن در سامانه منتشرخواهد شد ونیز بررسی تطبیقی این گزارش در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال گذشته نشانگر رشد قابل ملاحظه شاخص های عملکردی و اقتصادی شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی می باشد.
دکتر مهدی صولی با اشاره به بخشی از آمار و اطلاعات مندرج در این گزارش افزود:
به عنوان نمونه درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه رشد داشته است و دریافتنی های بلند مدت نسبت به مدت مشابه کاهش را نشان می دهد که نشان از عزم شرکت در وصول مطالبات و کوتاه کردن دوره گردش کالا و کاهش دوره وصول دارد. در کنار این موضوع، بدهی و پرداختنی ها نسبت به دوره مالی مشابه کاهش داشته و موجودی نقدی افزایش نشان می دهد که این شاخصها نیز نشان از بهبود فرآیندهای مدیریت مالی در شرکت دارد.
مدیر عامل شرکت گسترش ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده جهت افزایش سرمایه این شرکت و همچنین با توجه به رشد قابل توجه صدور پیش فاکتورهای ارسالی برای مشتریان دستگاه و قطعات، می توان سال خوبی برای رشد شاخص های سرمایه و سود پیش بینی نمود.
وی با اشاره به اینکه در کنار کاهش هزینه ها، تمرکز بر تامین به هنگام و به موقع از مهمترین معیارهای سود آوری پایدار و رشد درآمدهای شرکت بوده است، گفت:
در این راستا 6 ماهه اول سال 1402 میزان واردات قطعات دستگاه های شیر دوش شرکت رشد قابل توجهی داشته است که نشانگر افزایش قابل توجه موجودی انبار و تامین قطعات مهم و راهبردی مورد نیاز دامداران می باشد.
مدیر عامل شرکت گسترش تصریح کرد: این مسئله ، دغدغه تامین قطعات حساس دستگاه های شیردوش دامدارای ها و مزارع را تا حدود زیادی برطرف کرده است و تحقق این هدف که در شرایط محدودیتهای تخصیص و تامین ارز و تحریم ها اتفاق افتاده است، بیانگر توجه ویژه این شرکت به حمایت از فعالان صنعت کشاورزی و دامپروری و تحقق مشتری مداری است.
عضو هیات مدیره انجمن تامین کنندگان صنایع دام و طیور کشور افزود:
در خصوص ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش نیز برنامه هایی برای آموزش فنی تیم خدمات، آموزش همکاران فنی دامداری ها، تجهیز تیم خدمات به دستگاههای هوشمند و عارضه یابی دستگاه ها، ایجاد سیستم پاسخگویی 24 ساعته خدمات، راه اندازی بخش خدمات سرویسهای اضطراری و توسعه سرویسهای دوره ای ، ارئه خدمات ویژه به مشتریان ممتاز و بازرسی فنی تدوین و در حال تکمیل و اجرا می باشد.
در بخش بازاریابی و فروش نیز رشد 10 درصدی فروش دستگاه و همزمان توسعه فروش و تمرکز بر فروش قطعات، موجب شده است تا میزان فروش قطعات توسط شرکت به بیشتر از دو برابر افزایش یابد.
یکی از مهمترین دلایل استفاده مشتریان از قطعات و محصولات شرکت گسترش ، اطمینان مشتریان و بازار نسبت به اصالت کالا و نمایندگی انحصاری این شرکت می باشد.
وی به مشتریان و دامداری های صنعتی و فنی کشور اطمینان داد که در حال حاضر موجودی انبار شرکت گسترش در بالاترین سطح خود نسبت به میانگین 3 ساله گذشته قرار دارد و شرکت گسترش آمادگی دارد تا سرویس قطعات دوره ای و نیاز فوری و اضطراری مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن با اجناسی که اصالت کالای آنها مورد تایید می باشد پاسخ دهد.
دکتر مهدی صولی که همزمان، عضو موسس و هیات مدیره انجمن تامین کنندگان صنایع دام و طیور کشور می باشد، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید کالای ایرانی و با انتقاد از واردات گسترده و بی رویه و قاچاق ک الاها و قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار و کوتاهی مسئولان در این خصوص ، تاکید کرد:
برنامه توسعه سبد در صدر اولویت برنامه های توسعه ی شرکت قرار دارد و برای تولید با کیفیت حداقل 10 قلم کالای مصرفی صنعت شیر دوش با برندهای گسترش ، هما تک و لاله ، برنامه فروش این محصولات به زودی در این شرکت تولید و در سبد محصولات فروش شرکت قرار خواهد گرفت.
از دیگر برنامه های آتی شرکت، ایجاد زیرساختهای طراحی و ارائه نمایشگاه های مجازی محصولات شرکت گسترش می باشد و به زودی از این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. دامداران و مشتریان کشور می توانند با مراجعه به این نمایشگاه مجازی، ضمن اطلاع از موجودی انبار ، نسبت به انتخاب قطعات و اطلاع از نوع اصالت کالا ، اطلاع حاصل نموده و اقدام به سفارش گذاری نمایند.
این مسئله مدت زمان سفارش گذاری را کاهش و موجب رضایت مشتریان و دامداران خواهد شد.
وی در پایان یاد آور شد که میزان تولید محصولات جوجه کشی در این شرکت به میزان قابل توجهی رشد نشان می دهد و نرخ رشد تولید شیر دوش های سیار در کارخانه و واحد های تولیدی این شرکت نیز رشد قابل توجهی داشته است.
همچنین علاوه بر تولید محصولات قبل برنامه توسعه، سبد محصولات و تولید محصولات مصرفی صنعت شیر دوش و در کالای پر مصرف و کاربردی این صنعت، با نشان تجاری گسترش، هماتک و لاله و تحت استانداردهای فنی شرکت گسترش و صنایع خدمات کشاورزی ، در دستور کار شرکت قرار گرفت.
دکتر مهدی صولی با اشاره به اهمیت تولید دانش بنیان در صنایع کشاورزی و نقش آن در به روز آوری این صنعت گفت:
پروژه هوشمند سازی و تولید دانش بنیان تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت دام و طیور از برنامه های جاری شرکت در 6 ماهه اول سال در بخش تحقیق و توسعه بازار بوده است که در نیمه دوم سال از برخی از این محصولات با نشان تجاری گسترش رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.