اخبار و تازه ها

آخرین اخبار شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی (سهامی عام)

گزارش عملکرد شش ماهه اول سال ۱۴۰۲

شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی

1402 0903 news image

 

بسمه تعالی

مهدی صولی، مدیر عامل شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی همزمان با  انتشار گزارش های مالی عملکرد 6 ماهه اول  این شرکت گفت:

اهتمام به رعایت شاخص های بنگاه داری در اولویت عملکرد شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی  قرار دارد. در این راستا عملکرد این شرکت از ابتدای سال جاری تا شهریور ماه ، که  گزارش آن در سامانه منتشرخواهد شد ونیز بررسی تطبیقی این گزارش در مقایسه با عملکرد دوره مشابه در سال گذشته نشانگر رشد قابل ملاحظه شاخص های عملکردی و اقتصادی شرکت  گسترش صنایع و خدمات کشاورزی می باشد.

دکتر مهدی صولی با اشاره به بخشی از آمار و اطلاعات مندرج در این گزارش افزود:

به عنوان نمونه درآمدهای عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه  رشد داشته است و دریافتنی های بلند مدت نسبت  به مدت مشابه کاهش را نشان می دهد که نشان از عزم شرکت در  وصول مطالبات و کوتاه کردن دوره گردش کالا و کاهش دوره وصول دارد.  در کنار این موضوع، بدهی و پرداختنی ها  نسبت به دوره مالی مشابه کاهش داشته و موجودی نقدی  افزایش نشان می دهد که این شاخصها نیز نشان از بهبود فرآیندهای   مدیریت مالی در شرکت دارد.

 مدیر عامل شرکت گسترش ادامه داد: با برنامه ریزی انجام شده جهت افزایش سرمایه این شرکت و همچنین با توجه به رشد قابل توجه صدور پیش فاکتورهای ارسالی برای مشتریان دستگاه و قطعات، می توان سال خوبی برای رشد شاخص های سرمایه و سود پیش بینی نمود.

وی با اشاره به اینکه در کنار کاهش هزینه ها،  تمرکز بر تامین به هنگام و به موقع از مهمترین معیارهای سود آوری پایدار و رشد درآمدهای شرکت بوده است، گفت:

در این راستا  6 ماهه اول سال 1402 میزان واردات قطعات دستگاه های شیر دوش  شرکت رشد  قابل توجهی داشته است که نشانگر افزایش قابل توجه موجودی  انبار و  تامین قطعات مهم و راهبردی مورد نیاز دامداران  می باشد.

مدیر عامل شرکت گسترش تصریح کرد: این مسئله ، دغدغه تامین قطعات حساس دستگاه های شیردوش دامدارای ها  و مزارع  را تا حدود زیادی برطرف کرده است و تحقق این هدف که در شرایط محدودیتهای تخصیص و تامین  ارز و  تحریم ها اتفاق افتاده است، بیانگر توجه ویژه این شرکت به حمایت از فعالان  صنعت کشاورزی و دامپروری و تحقق مشتری مداری است.

عضو هیات مدیره انجمن تامین کنندگان صنایع دام و طیور کشور افزود:

در خصوص ارتقا کیفیت خدمات پس از فروش نیز برنامه هایی  برای  آموزش فنی تیم خدمات، آموزش همکاران فنی دامداری ها، تجهیز تیم خدمات به دستگاههای هوشمند و عارضه یابی دستگاه ها، ایجاد سیستم پاسخگویی 24 ساعته خدمات، راه اندازی بخش خدمات  سرویسهای  اضطراری و  توسعه  سرویسهای دوره ای ، ارئه خدمات ویژه به مشتریان ممتاز و  بازرسی فنی تدوین و در حال تکمیل و اجرا می باشد.

در بخش بازاریابی و فروش نیز رشد 10 درصدی فروش دستگاه و همزمان توسعه فروش و تمرکز بر فروش قطعات، موجب شده است تا میزان فروش قطعات توسط شرکت به بیشتر از دو برابر افزایش یابد.

یکی از مهمترین دلایل استفاده  مشتریان از  قطعات و محصولات  شرکت گسترش ، اطمینان  مشتریان و بازار نسبت به اصالت کالا و نمایندگی انحصاری این شرکت  می باشد.

وی به مشتریان و دامداری های صنعتی و فنی کشور اطمینان داد که در حال حاضر موجودی انبار شرکت گسترش در بالاترین سطح خود نسبت به میانگین 3 ساله گذشته قرار دارد و شرکت گسترش آمادگی دارد تا سرویس قطعات دوره ای و نیاز فوری و اضطراری مشتریان را در کوتاه ترین زمان ممکن با اجناسی که اصالت کالای آنها مورد تایید می باشد پاسخ دهد.

دکتر مهدی صولی که همزمان، عضو موسس و هیات مدیره انجمن تامین کنندگان صنایع دام و طیور کشور می باشد، با تاکید بر ضرورت حمایت از تولید کالای ایرانی و با انتقاد  از واردات گسترده و بی رویه  و  قاچاق ک الاها و قطعات بی کیفیت و تقلبی در بازار و کوتاهی مسئولان در این خصوص ، تاکید کرد:

 برنامه توسعه سبد در صدر اولویت برنامه های توسعه ی شرکت قرار دارد و برای تولید با کیفیت حداقل 10 قلم کالای مصرفی صنعت شیر دوش با برندهای گسترش ، هما تک و لاله ، برنامه فروش این محصولات به زودی در این شرکت تولید و در سبد محصولات فروش شرکت قرار خواهد گرفت.

از دیگر برنامه های آتی شرکت، ایجاد زیرساختهای طراحی و ارائه نمایشگاه های مجازی محصولات شرکت گسترش می باشد و به زودی  از این نمایشگاه رونمایی خواهد شد. دامداران و مشتریان کشور   می توانند با مراجعه به این نمایشگاه مجازی،  ضمن اطلاع از موجودی انبار ، نسبت به انتخاب  قطعات و اطلاع از نوع اصالت  کالا ، اطلاع حاصل نموده و اقدام به سفارش گذاری نمایند.

این مسئله مدت زمان  سفارش گذاری را کاهش و موجب رضایت مشتریان و دامداران خواهد شد.

وی در پایان  یاد آور شد که میزان تولید محصولات جوجه کشی  در این شرکت به میزان قابل توجهی رشد نشان می دهد و نرخ رشد تولید شیر دوش های سیار در کارخانه و واحد های تولیدی این شرکت نیز رشد قابل توجهی داشته است.

همچنین علاوه بر تولید محصولات قبل برنامه توسعه، سبد محصولات و تولید محصولات مصرفی صنعت شیر دوش و در  کالای پر مصرف و کاربردی این صنعت،  با نشان تجاری گسترش، هماتک و لاله  و تحت استانداردهای فنی شرکت گسترش و صنایع خدمات کشاورزی ، در دستور کار شرکت قرار گرفت.

دکتر مهدی صولی با اشاره به اهمیت  تولید دانش بنیان در صنایع کشاورزی و نقش آن در  به روز آوری این صنعت گفت:

پروژه هوشمند سازی و تولید دانش بنیان تجهیزات و قطعات مورد نیاز صنعت دام و طیور از برنامه های جاری شرکت در 6 ماهه اول سال در بخش تحقیق و توسعه بازار بوده است  که در نیمه دوم سال از برخی از این محصولات با نشان تجاری گسترش رونمایی و به بازار عرضه خواهد شد.